Synpunkter och klagomål

För oss på Kavat vård är det viktigt att du som boende eller närstående lämnar synpunkter, klagomål eller ställer frågor. Vi vill alltid bli bättre!

För oss på Kavat vård är det viktigt att du som boende eller närstående lämnar synpunkter, klagomål eller ställer frågor. Vi vill alltid bli bättre!

Vi finns till för de som bor hos oss och inte tvärtom

Att arbeta systematiskt med synpunkter och klagomål ger oss en möjlighet att utvecklas och bli bättre. Vi ser gärna att du vänder dig till din kontaktperson eller verksamhetschefen direkt! På varje enhet finns också alltid blanketten ”Hjälp oss att bli bättre – synpunkter och klagomål” väl synlig, för att uppmuntra boende, närstående, medarbetare och andra besökare att höra av sig om deras upplevelse av vår verksamhet.

Avvikelser som inneburit en allvarlig vårdskada, eller när det har funnits risk för en allvarlig vårdskada ska anmälas till Inspektionen för vård och omsorg, IVO. En sådan anmälan kallas för en Lex Maria-anmälan.

Allvarliga avvikelser som inte rör vården utan omsorgen ska också anmälas till IVO. En sådan anmälan kallas för en Lex Sarah-anmälan.

Har du synpunkter eller klagomål?

Kontaktformulär

* = Obligatoriska fält

* = Obligatoriska fält

Vi finns här för dig!

Inga frågor är för stora eller för små…

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att du fortsätter att använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner detta.